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For drivers that require 30% more airflow* and a lifetime, washable air filter** but without an increase in intake sound, a Pipercross replacement element panel filters provide the perfect solution.Designed as an original equipment replacement, a Pipercross panel filter replaces the factory air filter within the airbox. Installation is as simple as opening the airbox, discarding the old filter and replacing it with a free-flowing Pipercross air filter.As airborn dirt particles are trapped by a paper or cotton-gauze air filter, there is a dramatic increase in pressure drop which essentially robs the engine of airflow and power. Due to the deep foam construction of each Pipercross air filter, airflow is able to negotiate trapped dirt.Air filter service intervals are extended with the Pipercross panel filter, with a lifespan (between cleaning) of double that of the same paper filter and nearly three times that of a cotton-gauze filter. By simply cleaning and refitting the Pipercross panel filter, there is less waste and service costs are reduced.
Tutto quello che c'? in mezzo ? un compromesso, se tiri da una parte lasci scoperta l'altra. Il vantaggio comodo ? che non lo devi oliare come quelli in cotone, insomma ? come un apexi.
Avevo guardato in giro, la mia conclusione personale ? stata che a fronte di più aria in entrata (i cui benefici sono comunque limitatissimi, poi ricordiamo pure che la cetralina stock si adatta entro parametri molto ristretti con tutte le conseguenze del caso) e probabilmente un bel sound, si aveva un oggetto che, come detto da Matteo, filtra poco. Ma io metterei comunque soprattutto l'accento sulla "redditivit?" di una modifica una tantum e sulla gestibilit? di essa da parte dell'elettronica stock.
Però sai come respira bene il motore con questo filtro?