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d'altro canto nn dovremmo tralasciare il discorso freno motore:? maggiore con l'alzata spinta o no?
credo che solamente a regimi inferiori ai 4000 non sia conveniente il 2? profilo...
I intend to tune my VVT as best as possible. My main concern is that we dont really have an idea of how much the PFC can change timing on the VVT and if the values imputed into the PFC are actual degrees or just arbitrary numbers. For tuning sake I am going to try and find out how big of a difference changing VVT can make. I am going to set the lift point higher to say 7000 rpm and change all the WOT values (p9-p14) in the VVT to 10 and run on the dyno then keep upping the VVT in increments of 10 to tune the low cam. Then do the same for the high cam, set the lift point lower to say 5000 rpm and run all the VVT points until I see no change in power. When the engine doesnt show any changes in power up or down it has probably reached the limit of the VVT adjustment. By keep changing VVT points in 10's you can put together a composite VVT map by over-laying all the dyno plots and choosing the angle that makes the most power. This will take somewhere in the area of about 10-12 runs IMO. Setting the cam points high and low and overlaying the dyno plots after putting together a composite VVT map will show the best lift point where the two HP curves intersect. After making a composite map with the Lift point set take the entire map and advance the VVT by 5 and run it on the dyno then set the VVT and retard it by 5 and run it on the dyno. You will see if the changes made a difference. Thats basically what I think will yield the best numbers.
Sarebbe bello sapere anche gli anticipi...e poi non sono pochini 13,66 di A/F??e i parametri del VVT...
Come prima cosa, la differenza minima tra alzata High e Low ? di 100 giri, quindi facendo un esempio, se High si attiva a 6.200 , Low può andare da 6.100 in già e secondo me sulla centralina originale sono proprio settati cos?...
Tutto ci? ottenuto con PFC, gen2 AEM CAI, ported stock header, test-pipe, and modified TRD Kazuma.Non riesco ad arrestare la salivazione... Sceriff non s? cosa aspetti !Se capiti dalle mie parti smontiamo la centralina dalla mia e la buttiamo sulla tua cos? lasci perdere short ram, cai, airbox, catalizatore si o no e tutte gli altri luoghi comuni del forum !
Citazione da: "Sceriff"Tutto ci? ottenuto con PFC, gen2 AEM CAI, ported stock header, test-pipe, and modified TRD Kazuma.Non riesco ad arrestare la salivazione... Sceriff non s? cosa aspetti !Se capiti dalle mie parti smontiamo la centralina dalla mia e la buttiamo sulla tua cos? lasci perdere short ram, cai, airbox, catalizatore si o no e tutte gli altri luoghi comuni del forum ! Pi? che altro, sceriff aspetta il grano ......... Se no, la PFC ? già stat sverginata sulla sua
Citazione da: "TSuper"Citazione da: "Sceriff"Tutto ci? ottenuto con PFC, gen2 AEM CAI, ported stock header, test-pipe, and modified TRD Kazuma.Non riesco ad arrestare la salivazione... Sceriff non s? cosa aspetti !Se capiti dalle mie parti smontiamo la centralina dalla mia e la buttiamo sulla tua cos? lasci perdere short ram, cai, airbox, catalizatore si o no e tutte gli altri luoghi comuni del forum ! Pi? che altro, sceriff aspetta il grano ......... Se no, la PFC ? già stat sverginata sulla sua A b? allora...
Pi? che altro, sceriff aspetta il grano .........